Klientidele arvete väljastamise protsessi jaoks palume teil järgida alltoodud juhiseid.
1. samm: Valige meie veebilehe menüüst 'Minu konto'.
2. samm: Vajutage "Logi sisse kontorisse" nupule.
3. samm: Valige avanenud aknas keel, mis on teile kõige mugavamaks suhtluseks.
4. samm: Sisestage oma e-posti aadress ja salasõna, mille seadsite sisse oma konto loomisel Merit Aktiva kasutajana*.
*Märkus: Kutse teie kontole saadetakse teile raamatupidaja poolt pärast raamatupidamisteenuse lepingu sõlmimist.
5. samm: Vajutage peamenüüs nuppu "Müük"
6. samm: Avanevas menüüs klikkige esimesel valikul "Kontod".
7. Samm: Vajutage nupule "Uus konto".
8. samm: Väljal "Klient" sisestage oma kliendi nimi, olgu selleks juriidiline või füüsiline isik, ning seejärel vajutage "Lisa" nupule.
9. samm: Kliendiandmete vorm avaneb. Täitke järgmised väljad:
- Kliendi nimi
- Registrikood (kui on olemas)
- Käibemaksukohustuslase number (kui klient on käibemaksukohustuslane ELis)
- Märgistage valik "Füüsiline isik või välismaine ettevõte", kui teie klient on välisriigi ettevõte või füüsiline isik.
- Riik
- Valuuta
- Maksetähtaeg
- Arve keel
- Pangaandmed arvel – valige konkreetne pangakonto või jätke valik tühjaks, kui eelistate makset mis tahes oma pangakontole.
- Kliendi võlgade näitamine arvel – märkige see valik, kui soovite, et klient näeks arvel oma võlgnevusi, kui neid on. Pärast nende andmete sisestamist klõpsake "Salvesta".
Vajadusel võite täita ka kõik muud väljad.
10. samm: Valige arve kuupäev ja maksetähtaeg, sisestage dokumendi number (võite järgida süsteemi poolt pakutud standardnumbristust või sisestada ise), määrake valuuta, kui arve ei ole eurodes.
11. samm: Klikkige väljal "Kaup/teenus" ja valige rippmenüüst soovitud kaup või teenus. Küsige vajadusel nõu oma raamatupidajalt, millist kirjet kasutada.
Täitke "Kirjeldus" väli toote või teenuse täpsema informatsiooniga. Sisestage kogus ja ühiku hind.
12. samm: klõpsake väljal "VAT" ja valige maksumäär.Kui te pole kindel, millist käibemaksumäära kasutada, konsulteerige oma raamatupidajaga
13. samm: Kontrollige sisestatud andmete õigsust ja vajutage nupule "Salvesta".
14. samm: PDF-faili genereerimiseks klikkige nupule "PDF". See salvestab arve PDF-vormingus teie arvutisse, mida seejärel on võimalik kliendile edastada.
Teise võimalusena võite arve saata otse programmist kliendile, kuid enne selle funktsiooni kasutamist pöörduge seadistusjuhiste saamiseks oma raamatupidaja poole.